tirsdag 23. juni 2009

.:Impulstur:.

På fredag fant jeg plutselig ut at vi skulle pakke i bilen og dra på tur i helgen. Vi (les: jeg) bestemte at turen skulle gå til Trollstigen og så videre til Geiranger. Vi kjørte langt og en forventningsfull frøken satt i baksete og oppførte seg stort sett eksemplarisk. Den første natta tilbrakte vi nesten inni Trollheimen. Vi lå i vårt supre Hillebergtelt, beste teltet som er (ifølge samboern). Den største frøkna storkoser seg i telt, og den minste sov som en stein hele natten. Gubben sov som en unge på sine 2 oppblåsbare underlag, mens jeg lå seg fordervet på det papirarket av et underlag jeg hadde fått utlevert.Lørdagen nådde vi Trollstigen. Største frøkna ble vel ikke så super imponert akkurat, men hun koste seg. Hun var foressten livredd alt med troll, og i de traktene sto det jo troll overalt. Hun var til og med redd for et trollskilt som sto før trollstien. Ikke greit å være liten.

Deretter kjørte vi videre, og campet opp rett før Geiranger. På søndagen gikk turen ned til Geiranger. Kjempe flott plass det.Etter en kvikk stopp i Geiranger gikk turen over Strynfjellet og ned til Lom. I Lom hadde de verdens beste sjokolade-og karamellkake for 2 år siden da vi var på Galdhøpiggen, men i år var den borte. WHATT liksom. Med tungt hjerte måtte jeg nøye meg med en 2.rangs sjokoladekake som ikke kunne måle seg med the real thing.Deretter gikk turen straka vegen opp til Oppdal hvor vi spiste middag før vi kjørte hjem til Frøya. En herlig og koselig tur. Dette skal vi gjøre flere ganger. :D

2 kommentarer:

Idun // Breidablikk sa...

For en kjempeflott tur det ser ut til at dere har hatt!!:)

Hildegunn sa...

Så flotte bilder du har tatt igjen!
Det så ut som en herlig tur dette!
Supert at "alle" sover godt i teltet, det er en bragd!