tirsdag 21. april 2009

.:Egghvit på hjernen:.


Jeg begynte med malingrester etter vindus - og listemaling. Så kjøpte jeg en bøtte til. Og så en til. Og nå er 3 rom egghvite. I'm in heaven! Jeg legger til at malingsjobben er gjort i all hast og at alt er kun midlertidig. Vi hadde 2 ganger som var mørke og triste, nå er de lyse og triste. Hohohoho! Veggene er malt, men gulvene er det ikke gjort noe med. Annet enn tregolvet i den innerste gangen som ufrivillig har fått en dusj med eggehvit da jeg slo malingsbrettet i kulemagen og velva det i gulvet. Planen er å pusse opp gangen ordentlig frem i tid, fjerne wc i 1. etasjen og lage et vaskerom der yttergangen er i dag. Det som er fikset på til nå er derfor bare for å gjøre det litt triveligere i mellomtiden.
Dette er den innerste gangen. Bildene er tatt nå i kveld/natt så de ser litt dystre ut til tross for oppkvikkende maling. Det første bildet er fra vi var på visning i huset, da tilhørte det en over 90 år gammel dame. Bildet av gården vår på veggen til venstre der. :DMangler listverk rundt døren til høyre som fører til ny-kjøkkenet vårt. Den døren skal sambo male hvit...når han får tid. Døren til venstre leder til det som med tid og stunder skal bli utleiedel, da skal døren kles igjen. Litt tomt i gangen, har ikke fått opp så mye "pynt" enda.
Så denne teksten på scrapping.no et sted, synes den var såååå fin, og passet godt. Så jeg scrappet den likså godt og puttet i en ramme. Ganske fornøyd.Trappeoppgangen til 2. etasje.Bildene på veggen er det søstersen som har malt, fikk i gave til jul. De får nok komme inn på ny-stua når jeg klare å slå inn en spiker i min splitter nye vegg, men inntil da får de sprite opp i gangen. ;)Bilde fra wc i 1. etasje. Det ene bildet tatt på visningen av huset, og det andre i dag. Den ble veldig hvit, men bedre enn gusjgul som den var. Gardinene har jeg sydd selv. Jeg kan ikke å sy, så at de ble så beine er et mirakel. Dette er den 2. gardinen jeg syr i mitt liv *stolt*.Yttergangen vår. Den hadde noen innebygde skap som var et mareritt å få ut. Jeg reiv de for flere måneder siden og siden har gangen stått der som et åpent sår. Jeg tok med meg egghvit malingen og malte alt jeg kom over. Bilde 1 er tatt på visningen av huset, bilde 2 er tatt i dag. Legg merke til gardinen som er den første gardinen jeg har sydd. :DGulvet er malet der skapet sto, på resten er det rødt gulvbelegg (med egghvite malingsflekker). i hjørnet til venstre ser man baksiden av veggen til nystua, den skal bare få stå slik inntil videre.Bilde av yttergangen tatt tidligere i vår. I det store "hullet" til høyre skal det bli kjølerom, til venstre ser du den innerste gangen.For å gjøre det litt triveligere i gangen, hang jeg opp et forheng for å skjule rotet. Bak der henger arbeidsklær, vaskeutstyr, barnevogn, etc. Ganske kjekt.Nærbilde av forhenget. Sydde på noen fargerike knapper for å sprite opp litt. I'm lovin it! :DNoen detaljerbilder fra diverse.





2 kommentarer:

Mamma sa...

Du verden litt maling gjorde underverker :-)

Tonice sa...

jor sæ enormt me litt maling...sjer jo jaggu itj ut t å vårrå såmma huse ein gång:)