fredag 13. august 2010

Tak over hodet

Sommeren gikk med på å ta siste halvdel av taket på huset. Vi byttet bort det gamle som hadde mange gamle (og nye) lekkasjer, kledde inn den gamle verandaen og hevet taket på utbygget slik at det ble like høyt som resten av huset. Når jeg sier "vi" så mener jeg i hovedsak min gamle far.

Får benytte anledningen til å skryte av mine foreldre som kjører den 5 timer lange turen til Frøya med ujevne mellomrom, for å jobbe. Fattern jobber på taket og muttra er husmor/barnevakt/kattevakt/oppsynsmann på bakkenivå. Hadde ikke klart det uten dere. Må også få føye til at vi har hatt hjelp av mange, ikke bare på taket, men til resten av oppussingen vi har gjort. Det settes STOR PRIS på.

For de av dere som leser dette og erger dere over at dere gikk glipp av de tidligere dugnadene, så er det bare å ta kontakt så skal du bli satt i arbeid. ;)

Skifertaket ble tatt av.

Lagde en renne for å sende steinen fra taket og ned til bakken.

Bakkemannskapet besto av tante og onkelbarn i alle aldre. Kjempe flinke unger som bar takstein til de så mannen med ljåen.

Tak og vegger forsvinner.

Nytt tak kommer på.

Utbygget innenfra. Her var det et lite bad, veranda og en bod da vi flyttet inn. Da hang baderomsinnredningen på en knevegg og var så lav at man måtte stå krokbøyd for å se seg i speilet. Men ikke nå lenger. :D

Utsikten fra utbygget. Her blir det bad om ... en lang stund. ;D

Her har taktroet kommet på utbygget.

Sett fra veien.

Takpapp kommer på.

Utsikten fra Ervikvannet som ligger bak fjøset. Passe idyllisk her. :)

Mangler fortsatt bordkledning på veggene og takrenne og småtteri, men det kommer. ;) Inntil videre får presenningen gjøre nytten. Nå er iallefall taket tett.

Skal se om jeg ikke finner bilder av vaskerommet vi (les fattern) holder på å laget også. :D

2 kommentarer:

Bling - our elf on the shelf sa...

Lurer på når jeg blir bedt hjem til villaen jeg *drømmer*
Ser flott ut da, tenker det blir knall bra når dere (les; fatter`n)blir ferdige!

Gunn Anita sa...

Wow, så fint det blir!! gleder meg til å se det ferdig! Her er forresten linken jeg snakket om ang promarkers:
http://www.joannasheen.co.uk/craft-supplies/promarkers/