fredag 15. januar 2010

Sov i ro

Her er et prøveprosjekt jeg har tenkt på lenge, og i natt ble det en realitet. Vi er ofte ute på lange bilturer og da sovner våre skjønne små. Da blir de sittende foroverlent og hodet henger og dingler (motvillig illustrert på det første bildet). Derfor har jeg måtte kledd av meg gravid/amme-singletten å tredd bak bilsetet og over hodet på dem. Altså jeg har kun på 1 i gangen, så en av våre 2 ble fortsatt sittende å dingle.

Dette har jeg sett meg lei på, og i natt ble altså "sov i ro" skapt. Den ble lagt i all hast, men jeg skal lage 2 nye. Øyelokkene (det så du ikke sant) ble for langt fra hverandre, og dyskalkulien gjorde at det ene fikk en øyevipp for lite - men det ordner seg. ;)

Den er ikke NAF-godkjent, men veldig praktisk. Bildene er tatt på spisestuestolene, for ute er det kaldt. Men i praksis tar man denne bak nakken på bilstolen og trekker den over ansiktet på ungene. Hodestøttene (ørelappene) på bilstolen får "sov i ro"en til å ligge et stykke fra selve ansiktet, og kveler derfor ikke ungene - istedet stopper det hodet på vandring.

3 kommentarer:

Ellen* sa...

Den var lur! Og kul med øyelokkene. Har ikke bil, emn kan tenke meg at det funker på en barnestol! God helg til deg!:o)

Linda Brun sa...

Kjempelurt...Både til små og STORE....De sovner også på langtur ;-)
Klem

... 4 på toppen sa...

En fantastisk oppfinnelse! Lurer på om den kan brukes til voksne som sovner i passasjer-setet også (les: meg)?

Denne skal jeg jammen prøve på altså.

Klem fra toppen-mamma ♥