fredag 6. november 2009

En oppdagelse!!

Jeg har gjort en oppdagelse. Jeg har funnet Oddleiv Apneseth. Jeg visste ikke hvem han var før i går, og jeg er mektig imponert over bildene han har tatt.

Oddleiv Apneseth har blant annet laget en dokumentasjon av Jølster i form av bilder. Han har dokumentert både spesielle og dagligdagse hendelser som har skjedd i bygda i løpet av et år. Et slags portrett av bygda. Du kan lese mer om prosjektet her.

Jeg har storkost meg med hans fantastiske bilder. Alle forteller en historie og de er komponert på en sånn fabelaktig måte at det skulle ikke vært lov. ;) Farge, vinkling, gjennomføring og ideen bak hvert bilde - alt er helt utrolig spør du meg. Jeg har fått mange nye ideer til fremtidige fotoprosjekter. :D

Man blir kjent med et helt samfunn gjennom bildene hans. Jeg og sambo har sittet å fantasert fritt om historiene bildene skal formidle - mye morsomt som kom frem. ;)

Ta en titt du også. Anbefales på det sterkeste.
(Bildene er lagt ut med tillatelse fra fotografen)

Fotograf: Oddleiv Apneseth
Fotograf: Oddleiv Apneseth
Fotograf: Oddleiv Apneseth
Fotograf: Oddleiv Apneseth

2 kommentarer:

Camilla G sa...

Oi. Det var virkelig flotte bilder,spesielle! No skal jeg også kose meg med å se mer på de. Det er som du sier, en lager en historie når man ser på dem.
Bryllupsbilder var utrolig!

Anette sa...

Ja, det var virkelig flotte bilder. Morsomt å se at man kan få "liv" i bilder, selv om de er oppstillte! Skal se litt mer over de jeg også! :-)