søndag 13. september 2009

Tyrkia - Side

Da var vi hjemme igjen etter en fin uke i Tyrkia. Vi lå på Pegasos World rett utenfor Side på sør-kysten av Tyrkia. Et digert hotell, med masse svømmebasseng tilpasset store og små. Mye god mat og drikke. Litt vel mye folk og støy etter vår smak, men ellers et supert hotellområde.

Beliggenheten var det ikke noe å si på. Hotellet lå rett ved havet hvor de hadde eget strandområde.
Den eldste frøkna koste seg med is, bading og sandslott. Mens den minste prinsessen for det meste sov og koset seg i skyggen. Hun oppdaget også bleien sin, og brukte lange stunder med å løsne den og prøve å rive den i stykker. ;)
Vi dro inn til Side en dag. Hadde store planer om å ta bilder av solnedgangen ved Apollo-tempelet. Men værgudene ville det annerledes. Vi var heldigvis og tok noen flotte bilder av tempelet med en gang vi kom inn til sentrum.
Etter litt shopping dro vil til "The End" restaurant. Der var maten god, drikken kald og servicen upåklagelig.Her har man gjort klart for å ta i mot turister som vil sitte behagelig og se på solnedgangen.Det ble ingen solnedgang på oss. Derimot fikk vi plass på første rad for å beskue et annet av naturens flotte fenomener. Det begynte plutselig å styrtregne, tordne og lyne - men sånt er man jo vant til. Men plutselig roper en kelner at det er flere tornadoer ute i havet. Dette har man jo kun sett på film, så da ble det stor oppstandelse på restauranten. Opptil 5 stykker så vi ute på havet og så oppdaget de en på land. Da begynte de som jobbet der å ringe hjem. Spennende øyeblikk.
Alle var enige om at vi hadde hatt en fin tur. :D

Evelyn sa...

HEi :) velkommen hjem igjen.. så ut som om dere har hatt en flott tur. Fine bilder du he lagt ut. Oii så nesten litt skummelt ut med den tornadoen da.. men sikkert en opplevesle å få se de.

Ha en fortsatt flott søndag:)

Hildegunn sa...

Velkommen tilbake til gamlelandet!
Herlige bilder du har lagt ut!
Ser ut til at du har litt å scrappe nå også ;)

Ha en flott kveld!

HegeAL sa...

Så utrolig komisk, vi var i alanya samtidig som dere var i side. Fra 2.-9. september. Passerte vel dere da vi dro til flyplassen natt til onsdag vi da. Vi reiste forresten hjem samme kveld som det uværet var. Tenk deg flyturen hjem. Helt forferdelig! (står om den i bloggen min..) Jeg lengter tilbake allerede etter å ha hatt bare regnvær nå etter vi kom hjem :-P

-klem-

Gunn Anita sa...

Velkommen tilbake!! Ser ut til at dere hadde en herlig tur! Utrolig fine bilder du har tatt. Spennende med tornadoer da, men jeg hadde sikkert blitt redd hehe.

(og jeg må si det fristet *en smule* å ligge rett ut på den fine sandstranda der ja!)

Bling - our elf on the shelf sa...

Du da, dra fra vakre Frøya for det der *måpe*
Det ser jo bare sååå deilig ut, og jeg er ikke det minste sjalu*lyver*
Skulle gitt mye for å skue tempelet og tornadoer, Tyrkia får bli et fremtidig feriemål har jeg herved bestemt :)
Tenk at det finnes noen som er mere "julete" enn meg *jippi* Da har jeg et håp om at det blir masse jul her inne fremover *gleder seg*

Anne M sa...

Ser ut som dere har hatt en flott ferie i Tyrkia!! Mange flotte bilder.

Eli sa...

Så mange fine bilder! Hva skal man med fototips når man kan ta sånt som dette? Tullhøne ;) Så deilig ut med en sånn ferie og regn; ja - pyttsann. Litt skader jo ikke :P Klem, E

Ellen Karin sa...

Så utrolig masse flotte bilder du har tatt fra Tyrkia. Tempelet var jo nydelig. Ser fristende ut med sol og varme nå som høsten har satt skikkelig inn her hjemme. :)