søndag 11. mars 2012

JENTELEGO! ♥

Jeg er buzzador, noe som vil si at jeg er en av mange som får lov til å prøve ut forskjellige produkter. Jeg tester ut bestemte produkter som jeg buzzer (forteller om) til mine venner og bekjente. Tanken bak Buzzador er: "Den sterkeste påvirkningskraften er en venns anbefaling".

Denne gangen var jeg så heldig å få bli med på utprøvingen av LEGO Friends.
Var du klar over at LEGO er forkortelse for de 2 danske ordene "leg godt"?? Det var ikke jeg.

LEGO Friends er kort sagt JENTELEGO. I knallsterke og flotte jentefarger. Mye freshere og sprekere enn "gutte-legoen", og har vært spennende for både gutter og jenter som har vært på besøk. :)


Jeg var og hentet ut pakken fra Buzzador i 20-2030 tiden, og her er det en 2 - og 6-åring som ikke kom seg i seng på rett tid denne kvelden.

 

LEGO Friends er historien om Olivia som flytter til Heartlake City sammen med moren og faren sin. Her blir hun venn med 4 andre, forskjellige jenter, som danner ern LEGO Friends klubb.

Pakken min frøken fikk prøve ut inneholdt hovedpersonen Olivia og klatretreet hennes. Og det er klart at dette ble kjempepopulært med sine mange, små, fiffige detaljer og sterke farger. Dukken med sine rundere former enn vanlig lego, falt i smak hos jentene mine.
I pakken lå det også en tykk instruksjonsbok med gode, oversiktlige og beskrivende bilder av oppbyggingen av treet trinn-for-trinn, som var kjempe enkel å følge. I tillegg var det med en poster for å henge på veggen og et Friendshefte.
 
I dette heftet var det oversikt over jentene, deres personlighet og interesser, formet som en minnebok. Bakerst var det plass til bilde og utfylling av egne opplysninger for deg og dine venner. Ikke nok med det. Ved en tilfeldighet fant 6-åringen ut at det var klistremerker på coveret, så denne ble en kjempe suksess.

I friendsheftet var det en tegning man kunne fargelegge, eller man kunne farge på internett, da har man mulighet til å vinne LEGO Friends produkter. 
Så få ungene til å prøve seg du også. :D
LEGO Friends har hjemmeside på norsk!!! Oversiktlig, innholdsrik og spennende side. nettsiden deres kan ungene designe sin egen karakter, spille spill, konkurranser, kule presentasjoner av karakterene og produktene til LEGO.

 
Det var vanskelig og plassere Olivia og vennene hennes i alder. De kjører cabriolet og leker i trehytter. ;D Her får Olivia låne cabrioleten til en annen sort dukke. :D
Det var litt mye å ta innover seg når det er et ukjent produkt og mange, ukjente karakterer. Men vi presenterte litt etter hvert, og det var gjennom LEGO Friends spillet på nettet at 6-åringen fikk oversikt over de 5 jenter. 

Men selv med ferdiglagde karakterer og historie bak som var spennende i seg selv, så ble de vel ikke nevnt med et ord i jentenes lek. De skapte sine egne historier. :D

- "Mine!" sier 2-åringen. 
- "Nei, det er mitt klatretre!" sier 6-åringen. 
- "Jeg og bygg!" sier minste frøkna, og kommer med helikopterdeler.
- "NEI, gå bort!" roper en fortvilet storesøster som holder på å sette sammen klatretreet.

- "Dommin!" sier en skuffet lillesøster.

- "Sant, mine og mamma!?", fortvilet 2-åring.
- "Lek sammen!" sier pedagogisk riktig mor.
- "Det er mitt! Dette er for store jenter!", sier frustrert storesøster.

Enden på visa ble at begge fikk leke med jentelegoen. De satt i lange tider og snakket med seg selv og hverandre. Men det er helt klart at vi har for lite jentelego i hus, så vi har ført det opp på ønskelisten til årets bursdager. ;)


LEGO har skjønt det. Lag lego med rundere former, sterkere farger, jentedetaljer, småtterier og nipp-napp. Send med fargerike posters og minnebøker og klistremerker og da er små jentene solgt. ;) 

Det er jo akkurat sånt som små jenter elsker. ♥

Ingen kommentarer: